مطالب جواهرات فرخی

بیست و چهار مورد از با ارزش ترین و مشهور ترین الماس ها

معرفی کامل بهترین الماس های دنیا

انواع سنگ الماس به دلیل کمیابی و خواص ویژه، از جمله باارزش‌ترین و سنگ های قیمتی در جهان هستند. این سنگ های کمیاب ، همواره مورد توجه جواهرسازان و کلکسیونرهای بهترین جواهرات قرار گرفته‌اند. در طول تاریخ، افراد بزرگ و ثروتمند همواره توجه بسیاری نسبت به بهترین الماس ها داشته‌اند؛ به همین دلیل برخی از با ارزش ترین و زیباترین الماس ها، داستان‌های تاریخی بسیار جذابی دارند. در این مقاله به بررسی ۲۴ مورد از بهترین و با ارزش ترین الماس‌های دنیا که جزئی مهم از جواهرات عتیقه و دارای شهرت زیادی هستند می‌پردازیم.

معیارهایی برای بهترین الماس ها

ارزش انواع الماس به عواملی چون اندازه، برش، رنگ، شفافیت و تاریخچه آن بستگی دارد. قیمت الماس بر اساس این معیارها تعیین می‌شود و همواره سنگ های الماس اصل به دلیل کمیاب بودن و ویژگی‌های خاص‌شان، قیمت‌های بسیار بالایی دارند. دلیل بهای بسیار بالای بهترین سنگ های قیمتی الماس ، علاوه بر زیبایی و تمایز نسبت به دیگر الماس ها، ارزش تاریخی و فرهنگی این جواهرات منحصربه فرد نیز می‌باشد.
وجه تمایز و دلیل قرار گرفتن برخی الماس ها در لیست بهترین جواهرات دنیا عوامل مختلفی که به آن ها اشاره شد می‌باشند. این عوامل شامل:

  • اندازه: اندازه یک نوع الماس ، می‌تواند دلیل مهمی برای تفاوت آن باشد، زیرا معمولا الماس ها در اندازه های بزرگی یافت نمی‌شود. برخی بهترین این سنگ‌ها به دلیل اندازه‌شان عنوان بزرگ ترین الماس جهان را دارند و یکی از دلایل مشهور بودن آن‌ها است.
  • برش: انواع برش الماس بر خاصیت و درخشندگی آن تاثیر دارد؛ برخی از الماس ها علاوه بر ظرافت و دقت بسیار در برش، طرحی یونیک نیز دارند که این باعث ارزش بالایی برای آن‌ها می‌گردد. تراش توسط جواهرسازان معروف دنیا نیز در ارزش الماس بی‌تاثیر نیست.
  • رنگ و شفافیت: برخی رنگ‌های نادر مانند رنگ الماس آبی ، الماس سرخ و الماس سفید شفاف ، می‌توانند تاثیر زیادی روی ارزش الماس بگذارند. همچنین وجود ناخالصی های کمتر و شفافیت بالای یک الماس رنگی یا بی‌رنگ نیز در این قضیه نقش مهمی دارد.
  • تاریخچه: بسیاری از جواهرات عتیقه به دلیل بودن در دست پادشاهان، ملکه‌ها و افراد مشهور و داشتن ارزش فرهنگی و تاریخی، بهای بسیار بالایی دارند.

ارزشمندترین و مشهورترین الماس‌های دنیا

سنگ های قیمتی مهمی وجود دارند که به دلیل داشتن یک یا چند مورد از معیارهایی که ذکر شد، از دیگر جواهرات با ارزش‌تر و مشهورتراند؛ در ادامه با ارزش‌ترین و مهم ترین الماس های دنیا آشنا می‌شوید.

الماس دریای نور ( DARIA I NOOR Diamond )

جواهری استثنایی به نام الماس دریای نور یکی از بزرگ ترین الماس‌های جهان است و در موزه بانک مرکزی ایران جای دارد. این الماس با رنگ صورتی بسیار خاصی که دارد و وزن ۱۸۲ قیراطی‌اش ارزشی دارد که که به عنوان پشتوانه‌ای برای خزانه ملی است.
گوهر بی‌نظیر دریای نور توسط مغول‌ها از ایران خارج شد و بعد ها توسط نادرشاه از پادشاه هند بازپس گرفته شد. در طول عمر بسیار طولانی این الماس پادشاهان و افراد قدرتمند زیادی آن را به مالکیت گرفته و از آن استفاده کرده‌اند.

الماس کوه نور ( KOH I NOOR Diamond )

کوه نور که بخشی از جواهرات عتیقه سلطنتی بریتانیا است، یکی از زیباترین و با ارزش ترین الماس ها دنیا در طول تاریخ بوده است. این الماس با وزن ۱۰۸ قیراط، پس از فتح دهلی توسط نادرشاه به ایران آورده شد و نام کوه نور به آن نسبت داده شد. الماس کوه نور پس از مرگ نادرشاه به دست حاکمان محلی افتاده و سپس در زمان تسلط بریتانیا بر هند به انگلیس برده شد و بر روی تاج ملکه ویکتوریا نصب شد.

الماس کولینان ( CULLINAN Diamond )

الماس کولینان، بزرگ ترین الماس خام یافت‌شده در جهان است که وزن اولیه آن بیش از ۳۱۰۰ قیراط الماسی تقریبا بی‌عیب بود. این الماس به ۹ قطعه بزرگ و ۹۶ قطعه کوچکتر و حدود ۱۹.۵ قیراط قطعات خام و بدون تراش تقسیم شد. یکی از قطعات این الماس، به نام کولینان I ، در تاج سلطنتی انگلستان قرار دارد. این جواهر به افتخار سر توماس کولینان بنیانگذار معدن مبدا این سنگ یعنی معدن پریمیر در آفریقای جنوبی، نماگذاری شد. این الماس به پادشاه انگلستان ادوارد هفتم هدیه داشته شد و سپس به قطعات کوچکتر تقسیم شد.

الماس کولینان آی یا ستاره آفریقا ( CULLINAN I or STAR OF AFRICA )

یکی از بزرگ ترین و گرانترین الماس های تراش خورده جهان با نام الماس کولینان I یا ستاره آفریفا با وزن ۵۳۰ قیراط است و در مجموعه جواهرات سلطنتی بریتانیا جای دارد. این جواهر به شکل گلابی و دارای 74 وجه است.

الماس یورکا ( EUREKA Diamond )

اولین الماسی بود که در آفریقای جنوبی کشف شد و به عنوان اولین گام در رشد صنعت سنگ‌های قیمتی خام این منطقه محسوب می‌شود. الماس eureka با رنگ قهوه ای مایل به زرد و وزن تقریبی ۱۰ قیراط جزء سنگ های ارزشمند و معروف دنیا است.

الماس امید ( HOPE DIAMOND )

الماس امید یکی از زیباترین الماس ها و به دلیل رنگ آبی خاص خود، بسیار نادر و گران‌بها است. گفته می‌شود این الماس تاریخی در هند کشف شده است؛ هم‌اکنون نیز در موزه اسمیتسونیان در واشنگتن نگهداری می‌شود.

الماس قلب ابدیت ( HEART OF ETERNITY Diamond )

این سنگ الماس آبی به شکل قلب با وزن تقریبی ۲۷ قیراط به خاطر رنگ آبی درخشان خود، که توسط کارشناسان به عنوان آبی زنده توصیف شده، شناخته شده است. این مجموعه، که الماس مشهور Millennium Star را نیز در بر می‌گرفت، به منظور گرامیداشت هزاره جدید گردآوری شده بود.

الماس EXCELSIOR

الماس Excelsior با وزن حدودی ۹۹۵ قیراط، جز بهترین جواهرات دنیا و دومین سنگ بزرگ کشف‌شده در جهان است که در سال ۱۸۹۳ توسط یک کارگر معدن در آفریقای جنوبی پیدا شد. این الماس آبی سفید، با کیفیت بالا به ۲۱ سنگ کوچک‌تر برش داده شد، که بزرگ‌ترین آنها ۶۹ قیراط است. شکل غیرمعمول سنگ به آن الهام بخشید که نام اکسلسیور به معنای بالاتر را به خود اختصاص دهد.

الماس STAR OF SIERRA LEONE

الماس ستاره سیرالئون (Star of Sierra Leone) با وزن ۹۶۸ قیراط، در سال ۱۹۷۲ در سیرالئون کشف شد و به عنوان بزرگ ترین الماس جواهری کشف‌شده در بستر رودخانه‌ها شناخته می‌شود. هری وینستون این الماس را خرید و در سال ۱۹۷۳ آن را به شکل زمردی برش داد. و بعد ها این الماس به ۷ قطعه کوچک‌تر تقسیم شد.

الماس JUBILEE

الماس Jubilee با وزن ۲۴۵ قیراط، در سال ۱۸۹۵ کشف شد. این الماس ابتدا با نامReitz شناخته می‌شد و در حال حاضر ششمین الماس بزرگ کشف‌شده است. این الماس زیبا بعدها توسط گروهی از تاجران الماس لندن خریداری شد.

الماس GOLDEN JUBILEE

الماس Golden Jubilee با وزن ۵۴۵ قیراط بزرگ ترین الماس تراش‌خورده در جهان است. الماس زرد رنگ Golden Jubilee در سال ۱۹۹۷ توسط گروهی از تاجران تایلندی از De Beers خریداری شده و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاجگذاری پادشاه تایلند به او تقدیم شد.

الماس INCOMPARABLE

الماس Incomparable با وزن ۴۰۷ قیراط، سومین الماس بزرگ تراش‌خورده در جهان است. این سنگ به خاطر وضوح داخلی بی‌نظیر، شکل مثلثی خاص که به آن تریولت می‌گویند و رنگ قهوه‌ای متمایل به زردش معروف شده است. این سنگ قیمتی که یک ار گزانترین الماس های دنیا است در کنگو کشف شد.

الماس CENTENARY

الماسCentenary با وزن ۲۷۳ قیراط، از بهترین الماس های دنیا که با طرحی مدرن تراش خورده است. این الماس در معدن Premier در آفریقای جنوبی کشف شد وDe Beers این الماس را برش داده و در جشن صدمین سالگرد تاسیس خود رونمایی کرد. این الماس زیبا در میان جواهرات عتیقه به خاطر تعداد زیاد وجوه آن، و ترکیب روش‌های قدیمی و فناوری‌های مدرن در برش آن شناخته شده است.

الماس DE BEERS

الماسDe Beers با وزن ۲۳۴ قیراط، در معدن De Beers در کیمبرلی آفریقای جنوبی کشف شد. این الماس، هفتمین الماس بزرگ برش‌خورده در جهان است و از یک بلور زرد رنگ با وزن ۴۲۸ قیراط تشکیل شده است. پس از نمایش در پاریس، این الماس توسط مهاراجه پاتیلای هند خریداری شد و بعدها در گردنبند معروف به Patiala Necklace استفاده شد.

الماس MILLENNIUM STAR

این الماس طبیعی تقریباً بی‌نقص، در حالت خام ۷۷۷ قیراط وزن دارد. این سنگ عتیقه را یک خریدار الماس De Beers خریداری می‌کند و پس از چند سال بررسی در این کمپانی، تصمیم به برش آن گرفته می‌شود و در نهایت، ۲۰۳ قیراط از این الماس با شکل قطره اشک به دست می‌آید. این سنگ خاص که از بهترین الماس های دنیا است، در مجموعه جواهرات De Beers نگهداری می‌شود.

الماس PREMIER ROSE

وزن این الماس سفید ۱۳۷ قیراط است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین الماس های بی‌عیب در جهان به شمار می‌آید. سنگ Premier Rose در معدن Premier افرقای جنوبی استخراج گردید.

الماس NIARCHOS

وزن این الماس بزرگ و سفید ۱۲۸ قیراط است که در ابتدا سنگ خام آن ۴۲۶ قیراط وزن داشت. این الماس به شکل اشک برش خورده و دارای رنگ و شفافیت بسیار بالایی است. پس از فروش الماس به شرکت هری وینستون در سال ۱۹۵۶ به قیمت ۳ میلیون پوند، این الماس به نام نیارخوس، تاجر یونانی، شناخته شد.

الماس جانکر ( JONKER Diamond )

این الماس در ۱۹۳۴ توسط آقای جانکر کشف شد و به سر ارنست اوپنهایمر به قیمت معادل ۷۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا فروخته شد. سنگ الماس خام این جواهر ۷۲۶ قیراط وزن داشت و سپس به ۱۲ سنگ زیبا تقسیم شد که بزرگ‌ترین آن به نام جانکر و وزن ۱۴۲ قیراط، جزئی از بهترین جواهرات معروف دنیا است.

الماس زرد تیفانی (TIFFANY YELLOW Diamond)

وزن این الماس از جواهرات لوکس تیفانی ۱۲۸ قیراط است و یکی از بزرگ ترین الماس‌های زرد فانتزی است که تاکنون کشف شده است. این الماس در آفریقای جنوبی با وزن ۲۸۷ قیراط کشف شد و به شکل کوسنی با ۹۰ وجه برش داده شد تا درخشش آن به حداکثر برسد.

الماس GREAT MOGUL

این الماس به امپراتور مغول، شاه جهان، تعلق داشت و به عنوان یکی از بهترین الماس های جهان شناخته می‌شود. این جواهر با وزن تقریبی ۷۹۳ قیراط در قرن هفدهم کشف شد و به نام شاه جهان، سازنده تاج محل، نامگذاری شده است. محل فعلی این الماس ناشناخته باقی مانده است.

الماس Idol’s Eye

چشم بت پرست، الماسی به شکل اشک و با وزن ۷۰ قیراط، داستان‌های افسانه‌ای زیادی دارد. برخی می‌گویند این الماس قرن‌ها پیش از یک بت هندو دزدیده شده است. روایت دیگری می‌گوید الماس به سلطان ترکیه به عنوان باج داده شد، در حالی که داستان دیگری ادعا می‌کند که الماس از شاهزاده ایرانی رحاب توسط کمپانی هند شرقی دزدیده شده است. این الماس اکنون در مالکیت یک خریدار ناشناس است که آن را به همراه سه گوهر مشهور دیگر در سال ۱۹۸۳ خریداری کرده است.

الماس کیمبرلی ( KIMBERLEY Diamond )

سنگ الماس Kimberley ، سنگی بی‌نقص و ۷۰ قیراطی با رنگی قرمزی کمرنگ و شفاف یکی از بهترین الماس های طبیعی جهان است. این الماس از یک سنگ الماس بزرگ که قبلاً در جواهرات تاج روسیه بود، جدا و به شکل مدرن برش داده شد. این الماس اکنون ۵۵ قیراط وزن دارد و ارزش آن حدود ۵۰۰,۰۰۰ دلار است.

الماس Regent

الماس رژنت عموماً به عنوان زیباترین الماس جهان شناخته می‌شود. این الماس در سال ۱۶۹۸ در هند کشف شد و سپس توسط توماس پیت، فرماندار انگلیس، خریداری و برش داده شد. این جواهر لوکس در سال ۱۷۱۷ توسط خانواده سلطنتی فرانسه خریداری شد و سپس در طول انقلاب فرانسه دزدیده شد. در سال ۱۸۰۱، ناپلئون بوناپارت این سنگ قیمتی زیبا را خرید؛ این الماس هم‌اکنون در موزه لوور نگهداری می‌شود.

الماس Hortensia

الماس برلیان هورتنسیا به افتخار ملکه هلند، نامگذاری شده و به دلیل تاریخچه‌اش شهرت دارد. این الماس در زمان انقلاب فرانسه دزدیده شد، اما پس از افشای محل مخفی‌اش، بازیابی شد. ناپلئون در نهایت این الماس را که یکی از بهترین الماس ها است را به ملکه هورتنس هدیه داد. امروز، هورتنسیا در موزه لوور در کنار دیگر جواهرات لوکس تاج فرانسوی به نمایش گذاشته شده است.

الماس های خاص و کمیاب جواهری فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

تنوع بسیار بالای سنگ های قیمتی در جواهری فرخی یکی از مزایای مهم این گالری جواهرات است که مراجعه و خرید از آن را بیش از پیش جذاب می‌کند. تمام جواهرات خاص فرخی با گواهی‌های معتبر بین‌المللی ارائه می‌شوند تا مشتریان این گالری با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند. برای روزو وقت بازدید و مراجعه به گالری فرخی با ما در تماس باشید.

الماس های خاص و کمیاب جواهری فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

تنوع بسیار بالای سنگ های قیمتی در جواهری فرخی یکی از مزایای مهم این گالری جواهرات است که مراجعه و خرید از آن را بیش از پیش جذاب می‌کند. تمام جواهرات خاص فرخی با گواهی‌های معتبر بین‌المللی ارائه می‌شوند تا مشتریان این گالری با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند. برای روزو وقت بازدید و مراجعه به گالری فرخی با ما در تماس باشید.