مطالب جواهرات فرخی

راهنمای شناخت و خرید انواع مدل دستبند و النگو

انواع مدل دستبند و النگو جدید و کلاسیک

دستبند و النگو یکی از پرطرفدارترین زیورآلات هستند که دارای تنوع بالایی از زیورآلاتی با طرح های پیچیده یا سبک هایی ساده و مینیمال تا انواع دستبند سنگ قیمتی با تزئینات نگینی از الماس ، یاقوت و زمرد می‌باشند. انتخاب درست از بین انواع مدل دستبند و النگو ، باید با شناخت کافی از مدل های دستبند و اسم انواع دستبند صورت گیرد تا شخص از خریدی که داشته لذت ببرد و رضایت‌مند باشد. در این راهنما، با انواع مدل دستبند و النگو جدید و کلاسیک آشنا می‌شوید، به تفاوت‌ها و شباهت های سبک و طراحی‌ها پی می‌برید و می‌توانید با آگاهی مناسبی به خرید دستبند از یک گالری جواهرات معتبر اقدام کنید.

آیا النگو نوعی دستبند است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله النگو نیز نوعی دستبند است اما در واقع به نسبت انواع دستبندهای دیگر، تفاوت‌های کلی تری دارد؛ تفاوت‌های اصلی بین النگو و دستبندها این است که النگوها بر خلاف بیشتر دستبندها ، فاقد قفل هستند و همچنین معمولا اکثر دستبند ها حالتی انعطاف‌پذیر دارند در حالی که النگوها به شکل استوانه‌ای هستند و انعطاف اندکی دارند.

مدل زیبای النگو و دستبند بنگل

مواد مختلف در ساخت دستبندها

زیورآلات دستبند از مواد متنوعی ساخته می‌شوند که هر یک زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند. از طلا و نقره گرفته تا چرم و سنگ های قیمتی ، انواع دستبند طلا و دستبند سنگ قیمتی بر اساس مواد سازنده تنوع، جلوه و ارزش های متفاوتی دارند. دستبندهایی ساخته شده از فلزات گرانبها، یا مواد جایگزینی مانند استیل یا چرم و چوب و در کنار این ها ممکن است از نگین ها یا طرح های برای تزئین استفاده شده باشد که این نگین ها ممکن است از انواع سنگ های قیمتی باشند.

خرید سنگ قیمتی در انواع مختلف از تراش خورده تا خام - از الماس تا مروارید

انواع سبک طراحی و مدل‌های مختلف دستبندها

در ساخت و طراحی انواع مدل دستبند ، مدل‌ها و سبک‌های بسیار متنوعی وجود دارد. این تنوع می‌تواند مرتبط با متریال، شکل ظاهری و یا حتی نحوه استفاده هر دستبند باشد. در ادامه به معرفی و بیان اسم انواع دستبند ها می‌پردازیم که شامل دسته‌بندی جامعی از تمام این زیورآلات می‌باشند.

دستبند زنجیری ( Chain Bracelet )

دستبندهای زنجیری از اتصال حلقه‌های کوچک ساخته شده‌اند؛ این حلقه در اندازه و اشکال مختلف بیضی، مربعی و ... هستند. این نوع دستبندها معمولا از طلا یا نقره ساخته می‌شوند اما در برخی موارد از فلزات دیگر، پلاستیک و الیاف پلیمری نیز ساخته در ساخت آن ها استفاده می‌کنند. در این نوع دستبند حلقه های زنجیر به همدیگر متصل هستند و در دو سر به قفلی که معمولا در این نوع قفل خرچنگی است وصل می‌شوند.

مدل دستبند زنجیری ساخته شده از طلا
دستبند مرواریدی ساخته شده از الماس و مروارید و طلا

دستبند مرواریدی ( Pearl Bracelet )

نوعی کلاسیک از انواع مدل دستبند ها که به دستبند مرواریدی معروف است. این مدل دستبند از تعدادی مروارید که با رشته‌ای به هم متصل اند تشکیل شده. مرواریدهایی که در این جواهر به کار می‌روند عمدتا مرواریدهای پرورشی هستند اما نمونه‌های باارزش‌تر این جواهر نیز که با تعدادی مروارید طبیعی ساخته شده‌اند نیز وجود دارد؛ همچنین در برخی موارید از نگین‌هایی پلاستیکی شبیه به مروارید نیز استفاده می‌شود. رشته ای که مرواریدها را به یکدیگر متصل می‌کند ممکن است از فلزات، نخ یا پلاستیک باشد که به اشکال مختلفی مرواریدها را کنار همدیگر ثابت می‌کند. این نوع زیورآلات هم با قفل و هم به صورت حلقه و کشی تولید می‌شوند.

دستبند بنگل یا النگو ( Bangle Bracelet )

النگوها که نام دیگر آن‌ها دستبندهای بنگل است، نوعی از دستبندها هستند که سخت و غیرقابل انعطاف بوده و معمولاً به‌صورت حلقه‌ای طراحی می‌شوند. بر خلاف بیشتر دستبندها، بنگل ها بدون قفل هستند. این نوع دستبند ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دستبند بنگل کلاسیک یا بسته ( closed bangle bracelet )

این نوع النگو به صورت یک حلقه یکپارچه و بدون بریدگی است که با فلزات مختلف مثل طلا ساخته می‌شود. این نوع دستبند طلا بسیار پرطرفدار بوده و برای استایل‌های کلاسیک بسیار مناسب است.

دستبند بنگل باز ( Open Bangle Bracelet )

دستبند بنگل باز یا النگوی باز دارای یک شکاف در ساختار فلز است. این دستبندها یا از یک قطعه فلزی ساخته شده‌اند که بسته به نوع فلز، میزان انعطاف متفاوتی دارند. این نوع النگو جدید باز معمولاً تزئینات نگین‌های بیشتری نسبت به بنگل بسته دارند و با سنگ های قیمتی متنوع و حکاکی های زیبا توجهات بیشتری را جلب می‌کنند.

دستبند کاف ( Cuff Bracelet ) با طراحی ها و اشکال مختلف، نوعی از بنگل های باز است که دارای ساختاری ضخیم و محکم و شکافی در وسط فلز تشکیل دهنده‌شان هستند.

دستبند کاف نوعی النگوی باز
دستبند تنیس الماس

دستبند تنیس ( Tennis Bracelet )

سبک دستبند تنیس ، به صوت ساده و و متقارن است که با قرار گرفتن سنگ های قیمتی در کنار یکدیگر و روی فلزی خاص تشکیل شده است. در دستبند های تنیسی از انواع برش های الماس مانند برلیان بسیار استفاده می‌شود که سبب زیبایی و ارزش مثال زدنی آن می‌گردد.

النگو آینه‌ای ( Mirror Bracelet )

النگو آینه ای در واقع نوعی از انواع دستبند طلا با سبک بنگل است که از طلایی باکیفیت که به خوبی سیقل داده شده ساخته می‌شود. سطح النگو آینه ای با براقیت و شفافیتی که دارد به خوبی تصاویر را مانند یک آینه زیبا منعکس می‌کند.

النگوی طلای آینه ای با براقیت و زیبایی بسیار
دستبند چارم طلا با آویز های متنوع

دستبند چارم ( Charm Bracelet )

دستبندهای چارم معمولا از انواع مدل دستبند زنجیری هستند که با آویزهایی زیبا از نگین‌ها و سنگ های قیمتی تزئین شده‌اند. این نوع دستبند معمولا دارای قفل است و همچنین آویزهای آن می‌توانند نمادین و دارای معنای خاصی باشند.

دستبند ماری ( Snake Bracelet )

مدل دستبند ماری ، با ظرافت و دقت بالایی ساخته می‌شود که طی آن حلقه‌ها و مهره‌های بسیار کوچک از فلزات به یکدیگر متصل می‌شوند و شکلی نرم و چشم‌نواز شبیه به خزیدن مار پیدا می‌کند.

دستبند ظریف ماری
دستبند چند لایه مدلی جدید و متنوع از دستبند ها

دستبند چندلایه ( Layered Bracelet )

دستبندهای چندلایه ، همان‌طور که از نامشان پیداست، زیورآلاتی هستند که دارای دو یا چند لایه می‌باشند. این لایه‌ها می‌توانند شامل انواع مدل دستبند های دیگر مثل مدل مرواریدی ، بندهای چرمی، زنجیرها یا دیگر عناصر فلزی و جواهری باشند. برخی از دستبندهای چندلایه به‌صورت یکنواخت طراحی می‌شوند، به این معنی که هر لایه از لحاظ ساختار و جنس مشابه لایه دیگر است.

دستبند میله‌ای ( Bar Bracelet )

یک نوع مینیمال از دستبندها مدل میله‌ای است که بخشی یا تمام طراحی آن‌ها شامل یک میله فلزی است. این میله می‌تواند به صورت مستقل باشد یا متصل به اجزایی دیگری از دستبند باشد. عنصر میله‌ای بیشتر جنبه تزئینی دارد و اغلب، از این میله برای حکاکی حروف ابتدایی اسم یا عباراتی معنی دار استفاده می‌شود، که این دستبندها را به گزینه‌های محبوبی برای دادن هدیه تبدیل کرده است.

دستبند میله ای با طرح عاشقانه
دستبند پیچشی با انعصاف زیاد و طرحی خاص و جدید

دستبند پیچشی ( Wrap Bracelet )

وجه تمایز دستبندهای پیچشی با دیگر مدل های دستبند ها در طول آن و نحوه پوشیدن آن است که چندین دور اطراف دست پیچیده می‌شود. این سبک دستبند با انواع مدل دستبند دیگر ترکیب می‌شود و مثلا دستبندهای مروارید پیچشی را تشکیل می ‌دهد.

دستبند هولولیت ( Hololith Bracelet )

دستبندهای هولولیت به نوعی جواهرات اطلاق می‌شود که از تراش و شکل دادن به یک تکه سنگ واحد ساخته شده‌اند. رایج‌ترین سنگی که برای ساخت این دستبندها استفاده می‌شود، سنگ یشم است. همچنین، در بسیاری از موارد حکاکی‌های هنری روی این دستبند ها انجام می‌شود.

دستبند یشم با مدل هولولیت
دستبند اسلایدری با قفلی جدید و خاص

دستبند اسلایدری ( Slider Bracelet )

از نوآوری‌های طراحی جواهرات ، دستبند مدل جدید اسلایدری است که دارای قفلی است که سبب شده اندازه آن قابل تنظیم باشد. این مکانیزم کارآمد با انواع مدل دستبند به خوبی ترکیب می‌شود و سبب راحتی استفاده از دستبند ها می‌گردد.

امروزه برندها و جواهرسازان بسیاری به طراحی و ساخت مدل‌های قدیمی و جدید دستبند ها مشغول‌اند که پیشروهای این زمینه مدل ها و سبک‌های زیبایی را طراحی کرده‌اند؛ به عنوان مثال می‌توان به دستبند کارتیر یا دستبند تیفانی و ونکلیف و پاندورا اشاره نمود که تلفیق و ابداع سبک‌ها توسط برند های معتبر، سبب پدید آمدن شاهکارهای هنری دنیای جواهرات شده‌اند.

دستبند الماس گالری جواهرات فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

تنوع بی‌نظیری از انواع دستبندهای لوکس در گالری جواهرات فرخی موجود هستند. این زیورآلات ارزشمند گالری فرخی در سبک‌های متنوع از مدل‌های کلاسیک  تا جدید ترین مدل‌ها، ارائه می‌شوند. همچنین از تنوع بالایی از سنگ های قیمتی و فلزات در ساخت آن‌ها استفاده شده تا برای هر سلیقه‌ای دستبندی مناسب در فرخی وجود داشته باشد. برای مراجعه و دیدن جواهرات خاص گالری با ما در ارتباط باشید.

دستبند الماس گالری جواهرات فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

تنوع بی‌نظیری از انواع دستبندهای لوکس در گالری جواهرات فرخی موجود هستند. این زیورآلات ارزشمند گالری فرخی در سبک‌های متنوع از مدل‌های کلاسیک  تا جدید ترین مدل‌ها، ارائه می‌شوند. همچنین از تنوع بالایی از سنگ های قیمتی و فلزات در ساخت آن‌ها استفاده شده تا برای هر سلیقه‌ای دستبندی مناسب در فرخی وجود داشته باشد. برای مراجعه و دیدن جواهرات خاص گالری با ما در ارتباط باشید.