مطالب جواهرات فرخی

انواع مدل گوشواره طلا و سنگ های قیمتی – راهنمای انتخاب بهترین گوشواره

زیورالاتی همچون گردنبند ها ، دستبند ها ، انگشتر ها و گوشواره ها همواره به عنوان محبوب ترین جواهرات ، همواره در زیبایی بیشتر انواع استایل ها نقش داشته‌اند که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل انواع مدل گوشواره بپردازیم. از گوشواره های طلا جدید تا مدل‌های کلاسیک ، تنوع زیادی در انواع مدل گوشواره وجود دارد. در این مقاله، به بررسی انواع مدل گوشواره از گوشواره های طلا تا گوشواره هایی با سنگ های قیمتی ، خواهیم پرداخت و نکات مهمی برای انتخاب گوشواره مناسب با سلیقه و استایل شخصی شما ارائه خواهیم داد.

انواع سبک گوشواره از مدل‌های جدید گوشواره تا مدل‌های کلاسیک

گوشواره ها به مدل‌ها و سبک‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. در ساخت و طراحی جواهرات مانند هر گوشواره ممکن است از چند سبک طراحی استفاده شده باشد و یا بسیاری از مدل گوشواره ها از دیگر مدل های دیگر الهام گرفته شده‌اند و زیرمجموعه‌ای با جزئیات بیشتر از مدلی دیگر هستند. در ادامه به معرفی اصلی ترین مدل های گوشواره ها می‌پردازیم:

گوشواره حلقه ای ( Hoop )

گوشواره حلقه ای به دلیل طراحی دایره‌ای و حلقه‌ای شکل خود، به یکی از انواع مدل گوشواره پرطرفدار تبدیل شده است. این سبک طراحی ، در ساخت مانند انواع مدل های جدید گوشواره و مدل های کلاسیک بکار می‌رود و برای انواع تیپ‌ها، از ساده تا مجلسی، قابل استفاده است.

گوشواره مدل لوستری از مدل های شیک و پرجزئیات گوشواره

گوشواره لوستری ( Chandelier )

این گوشواره به دلیل طراحی چندلایه و گسترده شده خود، شبیه به لوسترهای قدیمی به نظر می‌رسد. گوشواره لوستری یا چراغی ، به صورت آویزی هست و از بالا به پایین منشعب شده است که از پیچیدگی بیشتری در طراحی خود برخوردارند.

گوشواره کلیپسی ( Clip-On )

سبک گوشواره کلیپسی برای افرادی که گوش‌های خود را سوراخ نکرده‌اند یا نمی‌خواهند سوراخ کنند، انتخابی مناسب است. وجه تمایز این نوع گوشواره با انواع دیگر گوشواره این است که نیازی به سوراخ کردن گوش ندارد. این مدل گوشواره ها بدون نیاز به سوراخ کردن گوش، به‌راحتی با یک کلیپس یا گیره بر روی گوش ثابت می‌شوند. خود گوشواره های کلیپسی نیز انواع مدل گوشواره و انواع سبک طراحی دارند.

گوشواره کلیپسی با سنگ قیمتی یاقوت
گوشواره آویزی قطره ای

گوشواره آویزی ( Dangle )

گوشواره آویزی یا دنگل یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است. این نوع گوشواره ها به دلیل طراحی بلند و حرکت آزادانه‌شان، گوشواره آویز نامیده می‌شوند که برای مناسبت‌های خاص بسیار مناسب هستند. استفاده از گوشواره آویز طلا با سنگ های قیمتی همچون برلیان یا زمرد می‌تواند زیبایی بسیاری به استایل شما ببخشد.

گوشواره میخی ( Stud )

جواهرات گوشواره با مدل میخی ، یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین مدل های گوشواره ها هستند. گوشواره میخی به صورت تک نقطه‌ای روی گوش قرار می‌گیرند و معمولاً یک نگین مثل الماس در مرکز آن‌ها قرار دارد. انواع گوشواره های میخی برای موقعیت‌های روزمره و رسمی مناسب است و با اکثر استایل‌ها همخوانی دارد.

مدل گوشواره میخی از انواع مدل گوشواره خاص
گوشواره های بخیه ای از مدل های بسیار شیک و جدید در میان انواع مدل گوشواره

گوشواره بخیه ‌ای ( Threader )

مدل گوشواره بخیه ای به عنوان یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌ها، به صورت یک زنجیر نازک از سوراخ گوش عبور می‌کند و به شکل بخیه در گوش قرار می‌گیرد. این مدل گوشواره ها به دلیل سادگی و شیک بودن، به راحتی با هر استایلی، بخصوص استایل‌های کلاسیک ست می‌شوند. استفاده مکرر از سبک گوشواره بخیه‌ای در جدیدترین مدل های گوشواره مانند گوشواره های طلا جدید دیده می‌شود.

گوشواره قلاب دار ( Hook )

سبکی و هنری و جدید در میان انواع گوشواره است که به گوشواره قلاب دار معروف است. این جواهر از در قسمت پشتی به جای قفل یا حالت حلقه ای شکلی شبیه به قلاب دارد که آن را در جای خود ثابت می‌کند. این زیورآلات معمولا دارای طراحی های مینیمال و خاص هستند.

گوشواره قلاب دار با شکل خاص پوشش
گوشواره الماس جواهری فرخی با روش های بی نظیر طراحی جواهرات استثنایی

گوشواره قطره‌ای ( Drop )

گوشواره قطره ای با طراحی کشیده خود، همانند یک قطره از گوش آویزان می‌شود و جلوه‌ای خاص به استایل شما می‌بخشد این گوشواره آویزی ، معمولا در انتهای قسمت رشته مانند خود یک نگین سنگ قیمتی مثل یاقوت کبود یا برلیان دارد که توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند.

گوشواره کاف ( Cuff )

مدل گوشواره کاف نیز بدون نیاز به سوراخ کردن گوش، روی قسمت بالایی یا لاله گوش قرار می‌گیرد و جلوه‌ای خاص و متفاوت دارد. این مدل گوشواره از متریال بسیار متنوعی از نگین های ریز و درشت تا انواع فلز جواهرات ساخته می‌شود و بیشتر در استایل‌های مدرن و فشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل گوشواره کاف جواهری با سنگ های قیمتی بسیار زیبا
گوشواره زاکت با سنگ های قیمتی خاص مثل الماس

گوشواره ژاکت ( Jacket )

جواهری که از دو قسمت تشکیل شده که یک قسمت آن با اندازه‌ای کوچک به عنوان قفلی، گوشواره را روی گوش ثابت می‌کند و قسمت دیگر آن از پشت به پایین گوش می‌رسد و با فاصله کمی از گوش قرار می‌گیرد. این جواهر ، گوشواره ژاکت نام دارد.

گوشواره باجران ( Bajoran )

سبک گوشواره باجران به دلیل ترکیب طراحی زنجیری و چند لایه‌ای، در گروه انواع مدل گوشواره های جدید و متفاوت قرار می‌گیرد و به دلیل استفاده از زنجیر و سنگ های قیمتی مانند یاقوت سرخ و مروارید ، جذابیت ویژه‌ای دارد. این نوع گوشواره معمولا از قسمت پایین در سوراخ گوش قرار می‌گیرد و از قسمت بالا با اهرم یا کلیپس به گوش متصل می‌شود.

گوشواره باجران مدلی جدید و خاص

نکات مهم در انتخاب و استایل کردن گوشواره

با وجود تنوع گسترده گوشواره ها، در هنگام خرید جواهرات برای هرکسی این سوال پیش می‌آید که بهترین گوشواره ای که می‌توان خرید کدام است و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در ادامه مطلب اصولی را بیان می‌کنیم که در خرید گوشواره می‌توانند بسیار مفید باشند.

خرید گوشواره متناسب با رنگ پوست هر فرد

برای انتخاب انواع گوشواره طلا و سنگ های قیمتی ، باید به رنگ پوست خود دقت کنید. برای پوست‌های روشن، طلا زرد و سنگ‌های قیمتی مانند برلیان و زمرد پیشنهاد می‌شود. پوست‌های تیره بهتر است از طلا سفید و سنگ های قیمتی مانند یاقوت سرخ و یاقوت کبود استفاده کنند.

انتخاب گوشواره بر اساس شکل صورت

افرادی که صورت گرد دارند، بهتر است از گوشواره های آویزی و قلاب‌دار استفاده کنند تا صورتشان کشیده‌تر به نظر برسد. گوشواره بخیه ای نیز برای این دسته از افراد انتخاب مناسبی است. اما برای افرادی با صورت کشیده بهتر است از گوشواره های میخی استفاده کنند. افرادی هم که صورت هایی زاویه دار دارند می‌توانند از گوشواره کاف استفاده کنند. البته ناگفته نماند که شکل صورت به تنهایی نمی‌تواند معیار انتخاب از میان انواع مدل گوشواره باشد.

اهمیت امتخاب گوشواره بر اساس شکل صورت

انتخاب بر اساس مناسبت و سبک گوشواره

برای مناسبت‌های رسمی، استفاده از گوشواره نگینی یا گوشواره مرواریدی پیشنهاد می‌شود، در حالی که برای استفاده روزانه، گوشواره هایی که سنگین نیستند یا از سنگ های گران قیمت و حساس در آن‌ها استفاده نشده است مناسب هستند.

توجه به تیپ شخصیتی و سلیقه در خرید گوشواره

انتخاب گوشواره باید با تیپ شخصیتی و سلیقه فرد هماهنگ باشد. افرادی که سلیقه‌ای ساده و مینیمال دارند، گوشواره های قلاب دار که معمولا دارای این ویژگی هستند برایشان مناسب است. گوشواره های لوستری هم برای افرادی که به جزئیات زیاد ورنگ های متنوع علاقه دارند گزینه خوبی محسوب می‌گردد.

پس از سنجیدن موارد بیان شده و انتخاب گوشواره ، بسیار حائز اهمیت است که آن را از کجا خریداری می‌کنید. پیشنهاد ما این است که جواهرات خود را بخصوص انواع مدل گوشواره را از مراکز معتبر که شناسنامه جواهرات و گواهی های اصالت و کیفیت بین المللی ارائه می‌کنند خریدار کنید تا از خریدی مطمئن و امن لذت ببرید.