مطالب جواهرات فرخی

شناخت انواع سنگ قیمتی اصل و زیبا در دنیای جواهرات

انواع سنگ های قیمتی فوق العاده در جواهرات فرخی برای ساخت بهترین زیوآلات سنگی

سنگ های قیمتی نه تنها ذاتا به عنوان جواهراتی زیبا و با ارزش شناخته می‌شوند، بلکه در ساخت انواع زیورآلات سنگی نیز بسیار حائز اهمیت هستند و در واقع، این سنگ جواهر است که باعث زیبایی منحصر به فرد آن می‌گردد. سنگ های قیمتی به دلیل خواص متنوع، کمیابی و زیبایی بسیار از ارزش بالایی برخوردارند. در این مطلب به معرفی و بررسی چهار سنگ قیمتی اصلی می‌پردازیم.

انواع سنگ قیمتی

تنوع بسیار بالای این سنگ های خاص و کمیاب موجب شده که جوهراتی متناسب با هر سلیقه و شخصیتی ساخته شوند و دنیایی از زیورآلات سنگی خاص شکل گیرد که می‌تواند هرکسی را مجذوب خود کند.

بخش گسترده سنگ های قیمتی از طبیعت استخراج شده و به انواع نگین جواهرات تبدیل می‌شوند؛ اما برخی از این سنگ ها نیز به دست بشر ساخته می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع سنگ قیمتی طبیعی ، پس از استخراج به صورت خام در اختیار جواهرسازان قرار می‌گیرند تا با برش سیقل و تکنیک‌های تخصصی دیگر جواهرسازی آن‌ها را به نگین‌هایی فوق‌العاده تبدیل کنند؛ به عنوان مثال می‌توان به تنوع برش های سنگ الماس اشاره نمود.

همانطور که اشاره شد، سنگ های قیمتی از تنوع بالایی برخوردارند و در گروه های مختلف و اسامی گوناگون دسته بندی شده اند. ممکن است هر نوع سنگ جواهر نیز انواعی داشته باشد، مانند انواع الماس که در رنگ ها و اشکال مختلف وجود دارند، اما معیار نامگذاری و دسته بندی سنگ های قیمتی خواص فیزیکی و شیمیایی آن ها می‌باشد.

تنوع سنگ های قیمتی نقش مهمی در زیبایی و ارزش جواهرات دارد. در ادامه به معرفی چهار سنگ قیمتی اصلی در دنیای جواهرسازی می‌پردازیم.

تنوع بالای سنگ های قیمتی در جواهری فرخی برای ساخت گردنبند الماس و زیوآلات سنگی دیگر

سنگ سخت و زیبای الماس

الماس یکی از با ارزش ترین و شناخته شده ترین سنگ های قیمتی در جهان است که با درخشندگی و سختی بی‌نظیرش شناخته می‌شود. این سنگ جواهر ، سخت ترین ماده طبیعی محسوب می‌شود که در اعماق زمین و تحت شرایط خاصی شکل می‌گیرد.

انواع الماس علاوه بر کاربردهای زینتی که در ساخت انواع زیورآلات و ساعت های لوکس بکار می‌روند، کاربرد های صنعتی نیز دارند، به عنوان مثال در صنعت  ساخت سنگ های قیمتی از الماس برای برش و شکل دادن به سنگ ها و ساخت انواع نگین جواهرات استفاده می‌شود.

سنگ الماس انواع بسیاری در شکل ها و اندازه های گوناگون دارد؛ الماس های بی رنگ و شفاف شناخته شده ترین نوع الماس هستند، اما الماس های دیگری با رنگ های مختلف نیز وجود دارند که آن ها هم از محبوبیت و ارزش بالایی برخوردارند.

همواره الماس ها به عنوان نمادی از شکوه و قدرت شناخته شده اند همچنین به دلیل سختی و زیبایی بی حدشان به عنوان نمادی بر عشق پایدار و خالص شناخته می‌شوند. از خواص متافیزیکی این سنگ های قیمتی نیز می‌توان به افزایش انرژی مثبت و ایجاد تعادل روحی و روانی اشاره کرد.

برش الماس ها هم تأثیر زیادی بر جذابیت آن‌ها دارد؛ سبک ها و شیوه های مختلفی در برش الماس وجود دارد که هر یک جلوه‌ای خاص به الماس می‌بخشند و باعث جذابیت هرچه بیشتر این سنگ جواهر منحصر به فرد می‌گردند. یکی از معروف محبوب ترین این برش ها، تراش برلیان و زیورآلات آن است.

سنگ جواهر الماس اشکی جلوه کننده در انواع زیورآلات لوکس

برلیان برشی خاص از سنگ های قیمتی

برلیان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برش‌های سنگ های قیمتی ، به‌ویژه الماس ، یاقوت و زمرد است. این برش به دلیل شکلی که دارد و توانایی‌اش در به حداکثر رساندن بازتاب نور از سطح سنگ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برش برلیان به‌طور معمول به شکل دایره‌ای انجام می‌شود و دارای ۵۷ یا ۵۸ وجه کوچک است که به زیبایی و درخشش خاص آن می‌افزاید. هدف از این برش، به حداکثر رساندن درخشش و زیبایی سنگ است و به همین دلیل، انتخاب اول بسیاری از افراد برای جواهراتی همچون انگشتر و گردنبند است.

سنگ الماس زیبا با ارزش بالا برای خرید سنگ قیمتی

یاقوت سنگی با رنگ های چشم‌نواز

سنگ یاقوت از گرانبهاترین سنگ های قیمتی است که به رنگ های منحصر به فرد و خواص بسیارش شهرت دارد. این سنگ انتخاب مناسبی برای استفاده های روزمره می‌باشد و معمولا در ساخت زیورآلات سنگی همچون گردنبند ها، انگشتر ها، گوشواره ها، و دستبند ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از میان انواع یاقوت معروف ترین های این سنگ جواهر، یاقوت سرخ و یاقوت کبود می‌باشند که هر یک دارای ویژگی ها و زیبایی منحصر به فردی هستند.

یاقوت سرخ با رنگ پویا و پرانرژی خود، نماد عشق و حرارت است و انگیزه را افزایش دهد و به تقویت جریان خون کمک کند. یاقوت کبود اصل نیز با رنگ آرامش بخش و عمیق خود، نماد حقیقت، وفاداری و خرد است و آرامش ذهنی و بهبود روابط کمک می‌کند.

یاقوت کبود و یاقوت سرخ در ساخت انگشتر و زیورآلات سنگی خاص دیگر

زمرد جواهری با زیبایی غرق کننده

سنگ زمرد از دیرباز در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نماد زندگی و رشد شناخته ‌شده. زمرد به دلیل کمیابی و رنگ سبز عمیق خود، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های برجسته زمرد ، شفافیت آن است که البته می‌تواند تحت تأثیر ناخالصی های طبیعی در اثر ترک ها قرار گیرد؛ اما این این اتفاق نیز می‌تواند به نوعی به زیبایی آن بیافزاید.

زمرد ها در طراحی زیورآلات سنگی و ساخت انواع نگین جواهرات به کار می‌روند و به دلیل زیبایی عمیق خود، جواهراتی بی نظیر و چشم نواز ایجاد می‌کنند. همچنین این سنگ قیمتی خواص متافیزیکی و درمانی متعددی دارد؛ گفته می‌شود که انواع سنگ زمرد می‌تواند به بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد تعادل عاطفی کمک کند.

سنگ زمرد زیبا در ساخت گردنبند جواهری

مروارید هدیه‌ای از دریا

مروارید یکی از زیباترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی است. برخلاف انواع سنگ قیمتی طبیعی دیگر که از دل زمین استخراج می‌شوند این سنگ با ارزش طی سالیان طولانی در صدف های خاصی شکل می‌گیرد و دارای رنگ‌های مختلفی مانند سفید، صورتی، کرم و مشکی معروف است؛ البته رنگ های سفید و کرم مروارید شناخته شده تر هستند.

این سنگ جواهر علاوه بر زیبایی طبیعی و خالص اش که به زیورآلات سنگی جلوه خاصی می‌بخشد، دارای خواصی همچون ایجاد حس شادابی و اعتماد نیز می‌باشد.

انواع بسیاری دیگر از سنگ های قیمتی مانند فیروزه ، آمیتیست ، توپاز ، اپال و... نیز وجود دارند که هر یک با ویژگی های منحصر به فرد می‌توانند انتخاب مناسبی برای ساخت جواهرات باشند.

مروارید از سنگ های قیمتی زیبا که در ساخت زیورآلات سنگی به کار می رود

نکته مهم در خرید جواهرات سنگی

شناخت و انتخاب سنگ های قیمتی نیازمند دانش و تخصص است. هر سنگ جواهر دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی است که می‌تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد. شناخت این ویژگی‌ها در خرید انواع زیورآلات سنگی لازم است، پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه خریدی مطمئن و لذت بخش به جواهری معتبری مراجعه نمایید که با ایجاد آگاهی درست و ارائه راهنمایی‌های لازم به خرید بهترین جواهر مناسب هر شخص یا بهترین سنگ قیمتی کمک می‌کنند.

گواهی و شناسنامه سنگ های قیمتی

اخذ شناسنامه و گواهی های معتبر برای سنگ های قیمتی می‌تواند راهی بسیار موثر در تایید اصالت سنگ و حصول اطمینان خریدار باشد. موسسه های گوهرشناسی بین‌المللی با بررسی تخصصی هر سنگ قیمتی اصل در آزمایشگاه‌های پیشرفته، شناسنامه‌ای شامل تمام جزئیات جواهر را صدور می‌کنند. یکی از معتبرترین مراکز صدور شناسنامه جواهرات ، موسسه GIA است که از اعتبار بالایی برخوردار است و  شناسنامه gia برای هر سنگ قیمتی تضمینی بر اصالت آن محسوب می‌گردد.

سنگ های قیمتی بی نظیر در جواهری فرخی

گالری فرخی دارای تنوع بسیار بالایی از سنگ های قیمتی است و با بهره از افراد متخصص بهترین مشاوره ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا بتوانند از میان انواع زیورآلات سنگی یا جواهرات متنوع دیگر گالری، بهترین انتخاب را متناسب با خواسته هایشان داشته باشند.

جواهری فرخی انواع جواهرات اصل و معتبر را به مشتریان خود ارائه می‌کند و به همین دلیل هر شخصی با هر سلیقه ای می‌تواند از سنگ جواهر گرفته تا انواع زیورآلات طراحی و ساخته شده را در گالری فرخی بیابید.

سنگ های قیمتی همچون الماس های خاص در جواهری فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

گالری جواهرات فرخی تنوع بالایی از بهترین زیورآلات سنگی که با بهترین و ارزشمند ترین سنگ های جواهر ساخته شده‌اند را در خود جای داده تا هر شخص بتواند با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشد. شما می‌توانید جهت حضور در گالری و مشاهده جواهرات فرخی، با ما در تماس باشید.

سنگ های قیمتی همچون الماس های خاص در جواهری فرخی

ارتباط با جواهری فرخی

گالری جواهرات فرخی تنوع بالایی از بهترین زیورآلات سنگی که با بهترین و ارزشمند ترین سنگ های جواهر ساخته شده‌اند را در خود جای داده تا هر شخص بتواند با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشد. شما می‌توانید جهت حضور در گالری و مشاهده جواهرات فرخی، با ما در تماس باشید.