مطالب جواهرات فرخی

همه چیز درباره طراحی جواهرات خاص در جواهرسازی حرفه ای

طراحی جواهرات زیبا و ظریف

یکی از مهم ترین بخش های جواهرسازی ، طراحی جواهرات است که کاری هنری و با ظرافت محسوب می‌شود. برای ساخت بهترین جواهرات لازم است که طراحی آن ها توسط هنرمندی مستعد و با تجربه که با تمام نکات و اصول طراحی زیورآلات آشنا است انجام شود.

هنرمندان رشته طراحی زیورآلات با بهره‌گیری از ابزار های متنوع دست به طراحی انواع جواهرات زیبا و ظریف می‌زنند. طراحی هر نوع از جواهرات بسیار متفاوت از دیگر جواهرات است و یک طراح جواهر ماهر از سبک های مختلف متناسب با هدف طراحی استفاده می‌کند.

این هنر باید با دانش کافی و آشنایی کامل با جزئیات و نکات، انجام شود تا نتیجه آن خلق جواهری استثنایی و چشم نواز باشد. در ادامه به معرفی مراحل و جزئیات این هنر بی نظیر خواهیم پرداخت.

دانش های مورد نیاز در طراحی جواهرات

طراحان جواهر حرفه ای پیش از شروع به کار، باید دانش ها و مهارت هایی داشته باشد تا بتواند بهترین جواهرات را طراحی کند. این مهارت ها و دانش ها که برای طراحی قطعه ای خاص و مجذوب کننده از جواهرات ضروری می‌باشند شامل :

آشنایی با اصول طراحی جواهرات

در طراحی جواهرات باید تمام مراحل را با اصول درست پیش برد و به مبانی این هنر مانند تناسب و توازن دقت نمود. همچنین آشنایی کامل با روند طراحی زیورآلات ، ساخت و ارائه آن‌ها امری ضروری است.

با توجه به تنوع بالای جواهرات ، طراحی بهترین جواهرات باید توسط شخصی صورت گیرد که توانایی ارزیابی و تشخیص نقاط ضعف و قوت طرح را داشته باشد و معیارهای زیبایی و جذابیت انواع جواهرات را به خوبی بداند.

اصول مهم طراحی جواهرات برای خلق بهترین جواهرات

تسلط بر ترسیم طرح

توانایی ایجاد و تداعی طرح اولیه برای ساخت بهترین جواهرات و آشنایی با تکنیک‌های ترسیم و پیاده سازی آن، با انواع روش‌های مدرن و سنتی یکی دیگر از مهارت‌های ضروری در زمینه طراحی جواهرات است.

تسلط بر این دانش در زمینه طراحی زیورآلات با شناخت تعداد زیادی از سبک‌ها و انواع مدل های زیورآلات امکان پذیر است.البته تجربه نیز در این مورد تاثیر فراوانی دارد.

شناخت کامل انواع ابزار طراحی زیورآلات

ابزارهای طراحی جواهرات بسیار متنوع هستند و هر روزه نیز با پیشرفت تکنولوژی به این تنوع افزوده می‌شود. برای طراحی طلا و جواهر باید با انواع ابزارهای آن آشنایی داشت و دانست که هر ابزار برای چه سبکی از طراحی به کار می‌رود.

از جهتی ابزارهای طراحی و ترسیم جواهر به دو دسته کلی ابزار های دستی و نرم‌افزارهای طراحی حرفه ای جواهرات تقسیم می‌شوند. طراحان ماهر و با تجربه با بهره‌گیری حداکثری از این ابزار ها دست به خلق شاهکارهای هنری می‌زنند و جواهرت زیبا و ظریف طراحی می‌کنند.

طراحی زیورآلات با ابزار های مدرن و بروز

شناخت همه جانبه مواد ساخت جواهرات

تنوع سنگ های قیمتی و فلزات در طراحی زیورآلات مزیتی است که به خلق تنوع بالایی از جواهرات خاص کمک می‌کند. برای طراحی حرفه ای هر جواهر نیاز است که انواع مواد ساخت جواهر و خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها را به صورت کامل دانست تا بتوان بهترین جواهرات را به شکلی کاملا اصولی طراحی کرد.

به عنوان مثال تنوع بی نظیر الماس و خواص گوناگون آن در جواهرسازی بسیار کارآمد است و به طراحان کمک می‌کند تا با آگاهی کامل به جزئیات طرح خود بپردازند و به عنوان مثال بدانند برای قسمت های ظریف تر و حساس تر از چه موادی استفاده کند یا برای جلوه و زیبایی بیشتر چه سنگ های قیمتی را در کنار یکدیگر بکار ببرند.

جو

شناخت و استفاده از بهترین متریال برای طراحی جواهرات و ساخت جواهرات

توانایی خلاقیت و ایده‌پردازی

دیگر مهارت اساسی در ایجاد طراح زیورآلات ، استفاده از ایده های نو و خلاقیت می‌باشد که باعث می‌شود طراح بتواند جواهری یونیک و خاص را طراحی کرده و همین باعث خلق بهترین جواهرات دنیا می‌گردد.

در خلاقیت و نوآوری می‌توان از اجزای مختلف طبیعت الهام گرفت. خلاقیت در طراحی جواهرات دانشی است که با شناخت بهتر تمام جوانب جواهرسازی ارتقا می‌یابد.

آگاهی از کاربرد و هدف ساخت جواهر

تعیین کاربرد و بازار هدف جواهر نقش مهمی در نحوه طراحی آن دارد. قطعا تنوع بالایی در سلیقه‌ها وجود دارد واین تنوع در طراحی زیورآلات نیز، تاثیرگذار است و طراح باید به خوبی درک کند که هدف از ساخت یک جواهر بخصوص چیست تا بتواند از سبک‌ها و روش‌های مناسب استفاده کند.

همچنین مد روز نیز می‌تواند در تقاضا و در نتیجه مدل های انواع جواهر تاثیر گذار باشد. هرچند جواهرات ذاتا با ارزش‌اند و در همه حال جذابیت دارند اما مد نیز باعث می‌شود معیارهای افراد برای انتخاب جواهرات دچار تحول شود.

دستنبند زیبا با طراحی منحصر به فرد و کاربرد مجلسی - طراحی بهترین جواهرات در گالری فرخی

مهارت‌های ارائه طرح

یک طراح خوب توانایی این را دارد که پس از اتمام طرحش بتواند طرح خود را به خوبی ارائه دهد تا سازندگان جواهر با توجه به نکات طراحی، جواهراتی چشم نواز را بسازند و در نهایت اثری ماندارگار و منحصربه فرد به وجود آید.

این دانش‌ها و مهارت‌ها به صورت مکمل با یکدیگرند و داشتن همه آن‌ها به طراحان جواهرات کمک می‌کنند تا دست به طراحی بهترین جواهرات درسبک های مختلف بزنند.

مراحل طراحی جواهرات منحصربه فرد

طراحی جواهرات شامل چندین مرحله کلی می‌شود که رعایت ترتیب و اصول هریک اهمیت بسیاری دارد. در ادامه، این مراحل به ترتیب آورده شده‌اند:

تعیین نوع و سبک جواهر

یک طراح جواهر ممکن است هم بصورت مستقل و هم در یک گالری معتبر مشغول به کار باشد؛ در هر صورت برای شروع طراحی زیورآلات باید سبک و نوع جواهر مدنظر گالری یا شخص تعیین گردد تا طراح جواهر بتواند کار خود را شروع کند.

خود طراح نیز با ارائه نظرات تخصصی می‌تواند در این مرحله به انتخاب طرح جواهر مطابق خواسته ها کمک شایانی کند تا بهترین نتیجه همسو با هدف حاصل شود. از این رو میزان تجربه و مهارت طراح جواهر بسیار مهم است. بزرگترین برندهای سازنده زیورآلات مانند کارتیر ( cartier ) همواره به دنبال جذب طراحان هنرمند و مستعد هستند تا

طراحی زیورآلات زیبا به صورت حرفه ای در مراحل ابتدایی طراحی

ایده‌پردازی و ترسیم اولیه طرح

طراح جواهر پس از درک کلی مدل جواهر مورد نظر، باید با تفکر و ایده‌پردازی تخصصی مدلی مناسب انتخاب کند که این کار با روش های بسیار متنوع از قبیل الهام گرفتن از طبیعت یا اشیاء، ایده‌پردازی نقوش جدید و معنادار و... انجام می‌شود.

پس از ایده‌پردازی و تفکر در طرح، باید ترسیم اولیه به صورت ساده و کاربردی انجام شود تا طی چندین مرحله بعد، روی آن کار شود ، طرح به کمال برسد و بهترین جواهرات ساخته شوند.

انتخاب متریال و توسعه طرح

ایجاد هماهنگی و تناسب در طراحی زیورآلات امری ضروری است که بخش عمده آن در این مرحله انجام می‌شود. در این مرحله هنرمند با بهره از مهارت و زیبایی شناسی خود متریال ساخت جواهر را انتخاب کرده و طرح اولیه خود را کامل می‌کند.

تکمیل طرح اولیه با توجه به خواص مواد، و جواهر نهایی مورد نظر انجام می‌گردد و در مراحل متعدد ایرادات طرح اولیه رفع می‌شود تا طرح هایی از جواهرات زیبا و چشم نواز به دست آید.

در توسعه طرح باید از ابزارهای مختلف طراحی جواهرات بهره برد تا بهترین نتیجه بدست آید. به عنوان مثال نرم‌افزار های طراحی جواهرات با نمایش سه بعدی می‌توانند در ایجاد جزئیات بهتر و دقیق تر کمک فراوانی کنند.

طراحی زیورآلات و توسعه آن برای ساخت بهترین جواهرات دنیا

ارائه و بررسی نهایی

طراح جواهر پس از توسعه مدل و تکمیل آن، طرح را به افراد مربوط مانند جواهرسازان ارائه می‌کند تا با کمک آنان ایرادات احتمالی شناسایی و حل گردد. این ارائه می‌تواند به صورت یک مدل چاپ شده با پرینترهای سه بعدی، مدلی دست ساز و یا به صورت فایلی از نرم افزار های سه بعدی باشد.

پس از بررسی نهایی اگر ایراداتی وجود داشته باشند رفع می‌گردند و طرح جواهر به مرحله ساخت خواهد رفت و به این صورت بهترین جواهرات طراحی و ساخته می‌شوند.

گوشواره الماس جواهری فرخی با روش های بی نظیر طراحی جواهرات استثنایی

قطعا پی برده اید که طراحی جواهرات مهارتی تخصصی و دارای حساسیت های بالا است. باید عنوان کرد که تجربه و سابقه طراحان جواهر نیز بسیار مهم می‌باشد و در واقع معیاری برای میزان تخصص طراح است.

جواهراتی که توسط طراحان ماهر و با تجربه طراحی شده باشند جزئی از بهترین جواهرات خواهند بود. ما در جواهری فرخی با طراحان توانا در مسیر طراحی زیورآلات همراه هستیم، و می‌کوشیم جواهراتی خاص را به مشتریان خود ارائه کنیم.