مطالب جواهرات فرخی

مروارید جواهری با ارزش از دل دریا

انواع مرواریداصل - بهتریم مروارید طبیعی - خرید مروارید از جواهری فرخی

انواع مروارید به عنوان یکی از زیباترین و باارزش ترین سنگ های قیمتی و جواهرات شناخته می‌شوند. این جواهر چشم نواز دارای تنوع و خواص بسیاری می‌باشد که آن را خاص کرده و باعث شده کاربردهای متنوعی داشته باشد. مروارید طبیعی یکی از سنگ های قیمتی خام با ارزش است، پس باید در حفظ و نگهداری آن با آگاهی عمل کرد. همچنین در خرید مروارید و تشخیص مروارید اصل نیز نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند.

در ادامه به صورت کامل درباره این سنگ قیمتی خاص توضیحاتی خواهیم داد و از شناخت انواع مروارید تا تشخیص اصالت و خرید آن را شرح می‌دهیم.

معرفی انواع مروارید

مرواریدها به دلیل تنوع در شرایط و نحوه شکل‌گیری و همچنین تنوع در رنگ، شکل و اندازه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در حالت کلی مروارید ها یا به صورت طبیعی به وجود آمده‌اند یا به صورت پرورشی و هر یک نیز بسته به محل شکل‌گیری، ممکن است مروارید آب شور یا مروارید آب شیرین باشند.

مروارید طبیعی و مروارید پرورشی

  • مروارید طبیعی

    این نوع مرواریدها به طور طبیعی و بدون دخالت انسان در صدف های مروارید ، شکل می‌گیرند. این مروارید ها بسیار کمیاب و گرانبها هستند. به‌وجود آمدن مروارید طبیعی فرآیندی طولانی است که در اثر ورود ذرات خارجی به داخل مروارید شکل می‌گیرد.

    در هنگام ورود ذرات خارجی، صدف برای حفاظت از خود ماده‌ای خاص ترشح می‌کند که لایه به لایه آن ذرات را در بر می‌گیرد و این ماده لایه لایه است که طی سالیان، سبب به وجو آمدن انواع مروارید درخشنده و با ارزش می‌شود. خرید مروارید طبیعی همواره جذاب تر و پر تقاضا تر از خرید مروارید پرورشی بوده است.

  • مروارید پرورشی

    این مرواریدها با دخالت انسان و در شرایط کنترل شده شکل می‌گیرند و از ارزش کمتری نسبت به مروارید های طبیعی برخوردارند. برای تولید این مرواریدها ، یک جسم خارجی توسط پرورش دهندگان در داخل صدف قرار داده می‌شود و صدف به تدریج آن را با لایه‌هایی از همان ماده بخصوص می‌پوشاند و مروارید پرورشی شکل می‌گیرد.

انواع مروارید طبیعی معتبر در گالری فرخی

مروارید آب شور و مروارید آب شیرین

مکان زیستن صدف مروارید نیز تاثیر بسیاری در نوع مروارید تولیدی دارد و این مورد باعث ایجاد انواع مروارید های زیبا شده که در حالت کلی آن ها را به مرواریدهای آب‌های شیرین و آب‌های شور تقسیم‌بندی می‌کنیم.

مرواریدهای آب شور

این مرواریدها در آب های شور همچون اقیانوس‌ها و دریاها تشکیل می‌شوند و به دلیل کیفیت بالا و درخشندگی طبیعی، بسیار محبوب هستند. برخی از معروف‌ترین مرواریدهای آب شور عبارتند از:

    • مروارید آکویا ( Akoya Pearl )

      این مرواریدها عمدتاً در ژاپن و چین وجود دارند و به دلیل درخشندگی بالا و رنگ‌های روشن مثل رنگ سفید و کرمی معروف هستند.

    • مروارید تاهیتی ( Tahitian pearl )

      یکی دیگر از انواع مروارید آب شور مروارید تاهیتی ( مروارید سیاه ) است، این مرواریدها در آب‌های گرم اقیانوس آرام به وجود می‌آیند و به رنگ‌های تیره، مانند مشکی، خاکستری و سبز شناخته می‌شوند که جلوه‌ای با شکوه به زیورآلات می‌بخشند.

    • مروارید اقیانوس آرام جنوبی

      این مرواریدها عمدتاً در آب های استرالیا، اندونزی و فیلیپین شکل می‌گیرند و به دلیل اندازه بزرگ و رنگ‌های طلایی و سفید خود مشهور هستند.

هریک از مروارید های ذکر شده در شرایط و صدف میزبان متفاوتی از دیگر مروارید ها به وجود می‌آیند و همین تفاوت‌ها باعث ایجاد تنوع و خواص گوناگون در این سنگ های قیمتی خام شده است همچنین این تنوع بی نظیر باعث جذابیت هرچه بیشتر برای خرید مروارید می‌گردد.

خرید مروارید تاهیتی یا مروارید سیاه در جواهری فرخی

مرواریدهای آب شیرین

صدف های مرواریدی که آب‌های شیرین مانند دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و محیط‌های آب شیرین دیگر محل زیستن آن‌ها است انواع مروارید های دیگری را به‌وجود می‌آورند که در دسته مرواریدهای آب‌های شیرین قرار می‌گیرند. این مرواریدها تنوع بیشتری در شکل و رنگ دارند و معمولاً بهای کمتری نسبت به مرواریدهای آب شور دارند. کشور چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مروارید آب شیرین در جهان است.
برخی از معروف‌ترین مروارید های آب شیرین شامل:

  • مروارید مابی ( mabe )

    مرواریدهای مابی نیمه‌کره‌ای هستند و به صدف چسبیده‌اند. این مرواریدها بیشتر برای ساخت جواهرات تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مروارید بلیستر ( Blister )

    درمورد مروارید بلیستر هم باید گفت که روی پوسته داخلی صدف تشکیل می‌شود و به اشکال ناهموار است. این مرواریدها نیز به طور گسترده در ساخت جواهرات به کار می‌روند.

هر یک از انوع مروارید ، ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارد. از یک مروارید طبیعی کمیاب و گرانبها گرفته تا مرواریدهای پرورشی با رنگ‌ها و شکل‌های متنوع، انتخاب هر یک بستگی به سلیقه شخصی و کاربرد مورد نظر دارد.

انواع مروارید آب های شیرین - قیمت مروارید اصل آب های شیرین

کاربرد مرواریدها در دنیای جواهرات

گردنبند مرواریدی یا گوشواره مرواریدی و یا هر نوع زیورآلات دیگری که در آن از مروارید استفاه شده است، از جواهراتی هستند که علاوه بر ارزش بالا دارای جذابیت و جلوه خاصی نیز هستند. این نوع زیورآلات متمایز از زیورهای دیگر هستند و استفاده از مرواریدهای اصیل موچب این وجه تمایز می‌شود.

انواع مروارید در ساخت زیورآلاتی مانند گردنبند ، دستبند ، گوشواره و نگین انگشتر استفاده می‌شوند. این گوهر زیبا به دلیل درخشندگی و تنوع رنگ، همواره مورد توجه طراحان جواهرات بوده. علاوه بر این، مرواریدها به عنوان نمادی از زیبایی و شکوه در تزئینات مختلف و حتی در لباس‌های فاخر نیز به کار می‌روند.

کاربرد مروارید به خواص، معانی و نمادهایی که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارند نیز وابسته است. به عنوان مثال برخی، انواع مروارید را نماد پاکی و صداقت و برخی به عنوان نمادی از اشرافیت می‌دانند.

عامل دیگری که در این موضوع دخیل است علم زیبایی شناسی در صنعت جواهرسازی و هنر طراحی جواهرات است که طراح جواهر با توجه به توازن اشکال و رنگ‌ها نوع مروارید و اندازه آن را انتخاب می‌کند تا به خوبی جلوه کند.

گردنبند مرواریدی زیبا با مروارید طبیعی و مروارید اصل

از خرید مروارید تا نگهداری این جواهر

در تهیه و استفاده از مروارید و زیورآلات آراسته به آن، نکات متعددی وجود دارد که رعایتشان امری ضروری است تا بتوانیم در خرید مرواریدی اصیل و نگهداری و استفاده از آن موفق باشیم.

تشخیص مروارید اصل و خریدی مطمئن

با توجه به ارزش بالای جواهرات مرواریدی و قیمت مروارید اصل و همچنین تعداد زیاد مرواریدهای تقلبی موجود در بازار، ممکن است در خرید انواع مروارید دچار زیان شویم. پس باید با آگاهی کامل و محتاطانه خرید این جواهر منحصربه فرد را انجام دهیم. در ادامه، به نکاتی اشاره می‌کنیم که با آنها می‌توانید مروارید اصل را تشخیص دهید و خرید مروارید را با اطمینان کامل انجام دهید.

برای تشخیص مروارید اصل ، توجه به چند ویژگی اصلی ضروری است:

    • درخشندگی و براقیت

      مرواریدهای اصل دارای درخشندگی خاصی هستند که در مرواریدهای تقلبی یافت نمی‌شود.

    • بافت سطح مراوید

      مرواریدهای اصل درسطح دارای بافتی کمی زبر و دارای خط و نقطه‌های کوچک هستند. اگر مرواریدی بسیار صاف و بی‌عیب به نظر برسد، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

    • اشکال مروارید

      بیشتر مرواریدهای اصل دارای شکلی نامتقارن یا بیضی هستند. اگر مرواریدی کاملاً گرد و بی‌عیب باشد، ممکن است پرورشی یا تقلبی باشد.

    • وزن مروارید

      مروارید های تقلبی معمولا وزن کم تری دارند و حس سبک بودن را می‌دهند اما یک مروارید اصل علاوه بر حس لوکس بودن، وزن بالا به‌نسبت اندازه و توپر بودن را نیز القا می‌کند.

    • تغییر دما

      مرواریدهای اصل با گرم شدن، دمای خود را برای مدتی حفظ می‌کنند. در مقابل، مرواریدهای تقلبی سریعا به دمای محیط می‌رسند.

انواع مروارید اصل و معتبر و خرید مروارید های با کیفیت

تمام نکاتی که بیان شد بهتر است توسط شخصی متخصص در حوزه جواهرات بررسی شوند تا خرید مروارید با اطمینان صورت گیرد. اما بسیاری از ما همیشه به افراد متخصص در این زمینه دسترسی نداریم و نمی‌توانیم از راهنمایی آن‌ها بهره ببریم؛ در اینجور مواقع پیشنهاد منطقی تر این است که خرید انواع مروارید از یک فروشگاه جواهرات معتبر صورت گیرد.

یک گالری جواهرات معتبر علاوه بر سابقه درخشان و بهره‌گیری از افراد متخصص، به شما گواهی اصالت و مشاوره دقیق ارائه می‌دهد تا خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

جواهری فرخی با ارائه انواع مروارید منحصربه فرد و ایجاد فضایی لذت‌بخش و شرایطی مطمئن، با ارائه گواهی اصالت جواهرات و خدمات استثنایی، تجربه خریدی لذت بخش را برایتان با ارمغان می‌آورد.

گردنبند مروارید طبیعی

ارتباط با جواهری فرخی

اگر قصد خرید مروارید یا زیورآلات این سنگ خاص را دارید و نگران هستید که جواهری متناسب با سلیقه منحصربه فرد خود را نیابید، می‌توانید به گالری فرخی مراجعه کرده و بهترین جواهرات مرواریدی را از میان تنوع بالای این جواهرات، انتخاب و خریداری نمایید. همچنین فرخی شما را از خدمات استثنایی پس از فروش و ضمانت‌های اطمینان بخش بهره‌مند می‌کند. برای ارتباط با ما و مراجعه به گالری تماس حاصل فرمایید.

گردنبند مروارید طبیعی

ارتباط با جواهری فرخی

اگر قصد خرید مروارید یا زیورآلات این سنگ خاص را دارید و نگران هستید که جواهری متناسب با سلیقه منحصربه فرد خود را نیابید، می‌توانید به گالری فرخی مراجعه کرده و بهترین جواهرات مرواریدی را از میان تنوع بالای این جواهرات، انتخاب و خریداری نمایید. همچنین فرخی شما را از خدمات استثنایی پس از فروش و ضمانت‌های اطمینان بخش بهره‌مند می‌کند. برای ارتباط با ما و مراجعه به گالری تماس حاصل فرمایید.